Wednesday 3 June 2015

ZENCEFİLLİ KURABİYE

"Muhakkak ki, en güzel söz Allah'ın (c.c) kitabıdır."
Hadis-i Şerif
Selam olsun ey okuyucu :)Bir aydır yazamamışım buraya, oysa yazmak istediklerim kafamda dönüp duruyordu. Oğlumun yürümeye başlaması ve yeni dişler çıkarması benim için epey bir yorucu oluyor. Hani böyle yatakta kitap okur, telefonla oynar ya insanoğlu, o yok artık mesela bende, direkt olarak sızıyorum. Ya da gece uyanıp uykum kaçtı diye dolaşır ya bazıları, gece uyandırılıp, saniyeler içinde geri uyuyabiliyorum. Bizim evde hala televizyon yok. Geçende birisi, "ne güzel oturup çizgi film izliyorlar işte uslu uslu" dedi. "E o çocuklar televizyonun başından kalkınca ne halde oluyorlar peki?" diyemedim... Kıyamıyorum el kadar çocuklarımı televizyon başına koymaya ne yapayım. Belki bu yüzdendir bu kadar yorulmam. Zira bir gün 5-6 dakikalık bir çizgi film açıp çocuklarımı önüne koyup ortamdan uzaklaştım, çok sakindi benim için. Ama o 5 dakika bile beni huzursuz etti içten içe... Öyle işte...Bir arkadaşım oğlumun doğum günü için yaptığım zencefilli kurabiyeleri pek sevmiş. Kendisi şu anda hamileliğin son günlerinde, ben de doğumdan önce sevapları kapayım diye ona kurabiye yaptım :) Size de tarifi kaldı. Tarifin aslı şuradadır. Çevirisi ise buradadır .)

ZENCEFİLLİ KURABİYE
Malzemeler:
150 g tereyağı
2 çay bardağı toz şeker
1 yumurta
Yarım çay bardağı pekmez 
 4 çay bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı toz zencefil
Yarım çay kaşığı tuz
Yapılışı:
Fırınınızı 180°C'ye ayarlayarak başlayın. 
2 tepsiye pişirme kağıdı serin. 
Öncelikle mikserin çırpıcı ucuyla, yağ ve şekeri çırpın. 
Üzerine yumurta ve pekmezi ekleyip çırpmaya devam edin. 
Mikserin hamur yoğurma ucunu taktıktan sonra kalan diğer malzemeleri ekleyip, hamurunuzu hazırlayın. 
Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın. 
İsterseniz tepsiye koymadan önce toz şekerde yuvarlayarak şekerle kaplayabilirsiniz. 
Hamur toplarını ikişer parmak ara ile tepsilere dizin. 
Parmağınızla hafifçe bastırın. 
13 dakika pişirdikten sonra fırından alabilirsiniz. 
ilk çıktığında çok yumuşak olmasına rağmen soğudukça sertleşecektir.
Afiyet olsun :)

PÜFF
Kullandığım çay bardağı yaklaşık 125ml ölçüsündedir. 
İsteğe göre 1 çay kaşığı toz karanfil de eklenebilir. 


No comments:

Post a Comment